RSS

Beyond Call of Duty

Häromdagen skulle jag köpa en present, en playstation 3 med Sing Start, men av någon anledning fungerade inte handkontrollen så jag ringde butiken och frågade om jag fick komma in och byta den.  Det var kalas och massor av förväntansfulla barn som ville pröva. Det var inga problem och historien skulle kunnat sluta där. Men när jag kom till butiken hade expediten i affären lagt den nya handkontrollen på laddning (!) så att vi i alla fall skulle kunna spela en lite stund på kalaset (annars hade den varit urladdat och behövt laddas upp först).

Jag blev helt tagen, snacka om att förstå kundens situation och att proaktivt och kreativt hantera situationen med förväntningarna som fanns hos alla. Vi kan i IT och affärsvärden lära oss mycket av denna historia. Jag viste inte att handkontrollen behövde laddas, jag var så ovetande att jag inte ens funderade på att det skulle bli ett problem – men han som viste agerade och löste det proaktivt och berättade det på ett pedagogiskt och trevligt sätt. Utan att ta betalt. Och dessutom långt bortom sitt ansvarsområde och förväntad prestation.

Comments are closed.